Søk
  • Ådne

Edge World bidro på forprosjekt for Norges Varemesse

I sommer gjorde Edge World et spennende prosjekt for Norges Varemesse (nå Nova Spektrum). Vår oppgave var å identifisere ulike forretningsmodeller, og vurdere hvilke konsepter som kunne fungere som et mat og drikketilbud under messene.

Foto: Norges Varemesse


- Vi er opptatt av å gjøre en ordentlig og faktabasert jobb så vi brukte mye tid i samtale med ulike bransjeaktører for å høre nærmere om hvilke trender de tror vil bli viktige inn i fremtiden forteller prosjektleder, Ådne Skurdal.


- Det har skjedd utrolig mye spennende i Oslo de siste årene, og aktørene har vært flinke til å skape nye spennende konsepter, fortsetter han.


Megatrender og trender innenfor mat og drikke ble en viktig del av rapporten, og Edge brukte mange ulike kilder. Blant annet så vi nærmere på hvordan messer organiserer driften i utlandet, og ved større messeanlegg internasjonalt er det vanlig at utstillere kan være med å velge hvilke konsepter som skal være tilgjengelig.


- Selv om vi har lang erfaring innenfor mat og drikke var det interessant og lærerikt å jobbe med dette prosjektet, sier Sondre Prestegard. Vi jobbet intensivt med ulike internasjonale aktører, og vi ser det er veldig populært å kunne ha store og mindre restaurant tilbud på messer.


Det å oppleve noe, og gjerne noe som er autentisk har blitt mer og mer viktig, og er noe som går igjen i en rekke mathaller omkring i verden. Folk søker etter unike opplevelser, både innenfor mat og drikke, men også på messer. Det er viktig at man dekker behov til mange ulike gjester, og kanskje forlenger oppholdet med gode restaurantkonsepter.


Etter sommeren ble en omfattende sluttrapport levert, og presentasjon holdt for hele konsernledelsen.


Vi takker så mye for tilliten og oppdraget, og ønsker Nova Spektrum lykke til.

4 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle