top of page
Søk
  • Forfatterens bildeÅdne

Hvordan gjøre hoteller lønnsomme igjen?

I kjølvannet av Covid 19 blir kampen om gjestene enda mer tilspisset og krevende. Mange som driver hotell lurer på hvordan de skal prise rom og tjenester, og i hvilke segmenter man kan forvente vekst.


Det nystartede selskapet RevMAX skal nå ut i markedet og hjelpe små og store hoteller med å maksimere sine inntekter gjennom et system som hensyntar alle segmenter.


- Det er mange beslutninger som hver dag skal tas på et hotell, og vi vil hjelpe til med å ta de beslutningene, og skape et så godt faktagrunnlag som mulig, sier CEO, Terje Thorstensen.



Terje Thorstensen har lang erfaring med Revenue Management fra kjeder som Radisson Hotels, Scandic Hotels, og Lily Hospitality Group.


- Gjennom et langt liv innenfor Revenue Management har jeg utviklet flere ulike verktøy som hjelper til med å fatte de riktige beslutningene, på rett tidspunkt. Og for å ta de riktige beslutningene må man først og fremst ha data. Uten datagrunnlag har man kun meninger og magefølelse, sier Thorstensen.


Systemet inneholder blant annet en 365 priskalender med behovsanalyse, destinasjonsoptimering, møteromsoptimering crew og prosjektanalyser, kontraktsmoduler, dynamiske priser på rom og F&B. Selve tjenesten vil kunne tilby revenue management tjenester, til en pris som er langt lavere enn det å ansette en Revenue Manager.


- Revenue Management er et stort fagfelt der det er vanskelig å holde seg oppdatert, og dette systemet kan være en god støtte for både hotelldirektør, salgsdirektør og resepsjonisten, sier Thorstensen.



Selskapet har store ambisjoner

Selskapet har en ambisjon om å bygge opp et kompetanse-hus innenfor fagfeltet Revenue Management, distribusjon, og Total Profit Management.


Planen er å etter hvert ansette flere dyktige Revenue Managere som skal hjelpe små og store hoteller med å prise seg rett og regne på lønnsomheten per forespørsel.


- Vi har såpass tro på at flere hoteller vil ha et ønske om å kjempe til seg markedsandeler, og at spesielt de mindre hotellene ønsker hjelp til å se hvilket potensiale de sitter på, forteller styreleder Ådne Skurdal.


«Revenue Management er evnen til å selge rett produkt, til rett gjest, til rett øyeblikk, til rett pris, gjennom rett distribusjonskanal, med best kostnadseffektivitet.»


- Det er fortsatt 90% av hotellene i verden som ikke har profesjonell hjelp eller benytter seg av et Revenue Management System. Når vi samtidig vet at bransjen som helhet ofte sliter med marginer, så ser vi et stort potensiale her. Det er her RevMAX vil hjelpe hotellene med å følge opp prisingen og distribusjonen fra dag til dag, uke til uke, og sørge for at hotellet til enhver tid får sin fortjente markedsandel, og blir en vinner i markedet, sier Skurdal.

Pandemien og den krevende situasjonen for hotellene har bidratt til at Edge World så et mulighetsrom for et selskap som har erfaringen, kunnskapen og gjennomføringskraften til å hjelpe spesielt mindre hotellbedrifter med å optimere sine inntektstrømmer.


- I kjølvannet av Covid 19 har vi sett et behov i markedet for å optimere inntektene og redusere kostnadene på en fleksibel og god måte. Selskapet er nytt, men erfaringen og kompetansen er meget høy og vi kan love en høy ROI ved å innlede et samarbeid med oss i RevMAX, avslutter Styreleder i EdgeWorld Sondre Prestegard.

49 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle

Aksjesalg i Edge World

Sondre Prestegard har solgt aksjene i Edge World til sin mangeårige partner Ådne Skurdal. Sondre vil jobbe videre med investeringer og...

Comentários


Innlegg: Blog2_Post
bottom of page